Bloed Geven Doet Leven

Om de donorwerving te ondersteunen, startte Rode Kruis-Vlaanderen op 4 augustus 2009 een groots opgezette jaarcampagne: Bloed Geven Doet Leven.


De campagne bestaat uit 12 uitdagingen voor Vlaamse mediafiguren, één per maand tot en met augustus 2010 en steeds met een ander thema. De uitdaging voor de mediafiguren is dezelfde: 4.000 kandidaat-donoren rekruteren op één maand tijd. De thema’s waarin de uitdagingen zich afspelen, spreken telkens een nieuw segment aan binnen de donorengroep van Dienst voor het Bloed. Daarbij wil het Rode Kruis elke groep van donoren zo gepersonaliseerd mogelijk benaderen. De weg tussen het zien van de campagne en het effectief naar een bloedinzameling gaan, is lang. Daarom focust de campagne op het registeren van kandidaat-donoren via sms, een gratis telefoonnummer of de nieuwe website www.bloedgevendoetleven.be.


Medewerkers van Rode Kruis-Vlaanderen bellen de geregistreerde personen nadien één voor één op, ze informeren hen over bloed geven en helpen bij het zoeken naar een geschikte plaats en dag om bloed te gaan geven. Op deze manier hopen we de kandidaat-donoren ook echt als donor te mogen ontmoeten op een collecteplaats.

Nieuwsoverzicht

print